Loden Leeuw voor irritantste reclame naar snoepfabrikant Haribo
De Loden Leeuw voor de irritantste tv-reclame gaat dit jaar naar snoepfabrikant Haribo. Dat is in consumentenprogramma Radar bekendgemaakt. Marijke Helwegen werd verkozen tot vervelendste BN'er in een reclamespot op tv.
In de commercial van Haribo vinden kijkers volgens Radar volwassenen met kinderstemmetjes "heel irritant":
Haribo kreeg 51 procent van de stemmen. Andere kandidaten waren de Duitse bouwmarkt Hornbach en webshop Lampdirect.
Helwegen 'won' met 45 procent van de stemmen voor haar rol in een reclame van SecuStrip. Voor irritantste BN'er waren ook Sjaak Swart (Toto) en Paul Haenen (Pricewise) in de race.
Vorig jaar ging de 'eer' naar verzekeraar ASR, voor een reclame met oud-Opgezwolle rapper Sticks, en naar zanger René Froger, voor zijn rol in reclame voor de brillenketen Eyelove.
Tonnen aan giften voor partijen: 'Donateur wordt zo beetje werkgever van politici'
Geldschieters kunnen met hun donaties naast aandacht ook invloed krijgen binnen een partij, waarschuwt politicoloog André Krouwel.
Doodgeschoten 19-jarige Angel is 'held van Myanmar'
De jonge vrouw droeg een T-shirt met de tekst 'Everything will be OK' toen ze gisteren in Myanmar op straat werd doodgeschoten. Vandaag was haar begrafenis.
Dit is het nieuwe songfestivalnummer van Jeangu Macrooy
Jeangu Macrooy moest een nieuw lied maken omdat het Eurovisie Songfestival vorig jaar vanwege de coronacrisis niet doorging.