a.s.r. verzekeringen

Loden Leeuw naar verzekeraar ASR en René Froger

time icon

De Loden Leeuw voor de irritantste televisiereclame gaat dit jaar naar verzekeraar ASR, is in tv-programma Radar bekendgemaakt. Zanger René Froger kreeg de meeste stemmen in de categorie irritantste BN'er in een reclamespot op tv. Er werden in totaal 63.351 stemmen uitgebracht.

De rap-reclame van ASR, met oud-Opgezwolle rapper Sticks, kreeg 45 procent van de stemmen. De tweede plek ging naar leningbureau Becam (34 procent), derde werd KPN (19 procent).

René Froger, die reclame maakt voor brillenmerk Eyelove, kreeg in zijn categorie 70 procent van de stemmen. Als tweede eindigde Gerard Joling in een Lidl-reclame (19 procent). André Hazes in een commercial van Essent werd derde (11 procent).

Zaterdag kreeg de reclame al de Loden Radioleeuw, de prijs voor irritantste radioreclame. De slogan "Ik ga naar Eyelove" klinkt volgens een luisteraar als "een krijtje over een schoolbord".

STER Reclame