Samsung zegt sorry voor Note 7-fiasco in grote kranten VS
Elektronicagigant Samsung heeft excuses aangeboden aan zijn Amerikaanse klanten voor het fiasco met de Galaxy Note 7. De fabrikant deed dat met een paginagrote advertentie in drie grote Amerikaanse kranten.
"Een belangrijk onderdeel van onze missie is het leveren van de veiligste producten van de hoogste kwaliteit. Daarin zijn we tekortgeschoten en dat vinden we heel erg", schrijft de president van Samsung in de VS, Gregory Lee.
De advertentie staat in The New York Times, The Washington Post en The Wall Street Journal. In de VS is de telefoon op grote schaal verkocht. In Nederland is de telefoon nooit in de verkoop gegaan.
Samsung benadrukt in de advertentie opnieuw dat de telefoon van onder tot boven wordt onderzocht om de fout te ontdekken. Het bedrijf belooft dit zo snel mogelijk te doen, maar zegt tegelijkertijd de tijd te nemen om de juiste antwoorden te krijgen.
Nog altijd is het onduidelijk waardoor de telefoons met accu's van twee verschillende leveranciers vlam konden vatten.
Vertrouwen terugwinnen
In augustus lanceerde Samsung de Note 7. Nog dezelfde maand kwamen er meldingen binnen dat het toestel brandgevaarlijk was. Dat was voor Samsung aanleiding om begin september een terugroepactie te starten.
Begin oktober werd duidelijk dat ook de nieuwe toestellen, die een andere accu hebben, in brand kunnen vliegen. Vervolgens besloot Samsung op 11 oktober om helemaal met de telefoon te stoppen. Direct daarna zeiden experts dat Samsung waarschijnlijk met een grote campagne zou komen om het vertrouwen van consumenten terug te winnen.