NOS NieuwsAangepast

Uren storing in Bonus-systeem Albert Heijn, wachtrijen in winkels

Diverse filialen van Albert Heijn hebben urenlang gekampt met een storing aan het klantensysteem, de Bonus. Daardoor ontstonden aanzienlijke rijen voor de kassa.

De problemen deden zich voor in zowel de app van Albert Heijn als de winkels zelf, bevestigde een woordvoerder. Aan de kassa werden daardoor de kortingen voor aanbiedingen niet automatisch verrekend. De storing was halverwege de middag verholpen, laat Albert Heijn weten.

In enkele winkels probeerden medewerkers tijdens de storing de Bonus-kortingen handmatig te verrekenen. Dat veroorzaakte lange wachttijden aan de kassa, vertelden ooggetuigen tegen de NOS.

Volgens Albert Heijn kampten enkele functionaliteiten in het systeem met een storing. Het ging onder meer om de koopzegels, zomerkraskaarten en uitjes, plus het activeren van Bonus Box-aanbiedingen. Hoe die kon ontstaan wordt nog nader onderzocht, maar volgens de woordvoerder was er geen sprake van een cyberaanval.

Deel artikel:

Advertentie via Ster.nl