Opnieuw verzint een kapper de slechtste slogan van het jaar
De slechtste slogan van 2018 is bedacht door herenkapper Barbier Rogier uit Laren (Noord-Holland). "We doen wel vrouwen maar knippen ze niet", kreeg bij de sloganverkiezing.nl een kwart van de ruim 14.000 uitgebrachte stemmen.
Stemmers konden kiezen uit in totaal tien 'slechte' slogans die waren genomineerd door een jury. "Ga niet zelf kutte, bel Ronald Schutte", van stukadoorsbedrijf Schutte eindigde met iets meer dan 2000 stemmen op de tweede plaats. "Voor ieder reetje een Aarts W.C'tje" van sanitairverhuurder Aarts completeerde de top drie van de verkiezing, die voor de zevende keer werd gehouden.
Zit je haircut
De sloganverkiezing is een initiatief van universitair docent communicatie- en informatiewetenschappen Christine Liebrecht en journalist en tekstschrijver Tefke van Dijk.
Het duo verzamelt met hulp van het publiek al jaren slechte slogans op hun blog. Als prijs krijgt Barbier Rogier, die de winnende slogan in 2015 al eens op een sticker drukte, binnenkort een Delfts blauw tegeltje met daarop de eigen slogan uitgereikt.
Twee jaar geleden ging ook al een kapper aan de haal met het tegeltje. "Zit je haircut" van de Utrechtse kapper Local Heroes kreeg toen 21 procent van de stemmen.
Vorig jaar won "Van kop tot kont, worst in de mond" met overmacht de verkiezing. Die leus stond op de verpakkingen van de worstenbroodjes van een molenbedrijf uit Mill in Noord-Brabant.