Genoeg geld opgehaald voor tegenactie anti-homofolder

Aangepast
Gezin in Gevaar

De crowdfundingsactie om een paginagrote advertentie met zoenende mannen in het Reformatorisch Dagblad te plaatsen, heeft zijn doel bereikt. In 14 uur tijd werd er 5000 euro opgehaald.

Initiatiefnemer Jasper Klapwijk wil zo een tegengeluid bieden aan de pamfletten die maandag met 40.000 exemplaren van de krant werden verspreid. Op het pamflet staat een rood kruis door twee zoenende mannen die reclame maken voor modeketen Suitsupply.

Klapwijk wil met met een nieuwe advertentie laten zien hoe mooi liefde kan zijn. "Het is echt bedoeld om mensen die geen vrije partnerkeuze hebben, een hart onder de riem te steken", zegt hij.

Actiegroep

De actiegroep Civitas Christiana zit achter het pamflet. Met de campagne Gezin in Gevaar protesteert deze tegen de reclame van Suitsupply. "Kledingfabrikant Suitsupply maakt reclame met zeer seksuele taferelen. Eerst sadistische onderwerping van vrouwen, nu zoenende mannen in erotische pose. Deze zedeloze taferelen zijn overal op straat te zien, ook voor kleine kinderen."

Of de advertentie ook zal worden geplaatst is een tweede. "Het huidige advertentiebeleid voorziet er niet in dat de advertentie wordt geplaatst", zegt de commercieel manager van de krant, Cees Hovius. "Het advertentiebeleid is in de lijn met de Bijbel en moet aansluiten bij de visie van het bedrijf."

Toch wil Hovius in gesprek met Klapwijk, meldt die laatste op Twitter. In de Paasweek gaan de twee met elkaar praten.