Beursgang Tony's Chocolonely blijkt pr-stunt

Topman Henk Jan Beltman van Tony's Chocolonely anp

De beursgang die chocolademaker Tony's Chocolonely vanochtend aankondigde, is een marketingstunt. Het bedrijf gaat geen aandelen uitgeven, maar een winkel openen in de Beurs van Berlage in Amsterdam.

In een ronkend persbericht schreef het bedrijf vanochtend naar de Amsterdamse beurs te willen om sneller te kunnen groeien en "de missie te verwezenlijken om de cacao-industrie slaafvrij te maken".

"Zonder ook maar één concessie te willen doen aan waar Tony's Chocolonely voor staat, ben ik ervan overtuigd dat we de kapitaalmarkt kunnen gebruiken om de volgende stap te zetten op weg naar het realiseren van onze missie", aldus topman Henk Jan Beltman in het persbericht.

Het bedrijf bleef de hele dag onbereikbaar voor commentaar. Aan het eind van de middag verscheen een bericht op de website van de chocolademaker waaruit bleek dat het om een pr-stunt ging.

STER Reclame