NOS Nieuws

KLM dient claim in bij Schiphol wegens drukte meivakantie

KLM heeft een claim ingediend bij Schiphol voor de schade die de luchtvaartmaatschappij heeft opgelopen door de lange wachttijden in de meivakantie. Een woordvoerder van KLM wil niet zeggen om hoeveel geld het gaat.

KLM-baas Pieter Elbers zei eerder dat de omboekingen en vertraging van vluchten "enkele miljoenen" hebben gekost. Naast materiële schade zegt de luchtvaartmaatschappij imagoschade te hebben geleden.

Infrastructuur

Volgens KLM was Schiphol gewaarschuwd voor de drukte, maar heeft de luchthaven die toch onderschat. KLM klaagt al langer over de infrastructuur op de luchthaven, die niet bestand zou zijn tegen het toenemend aantal passagiers.

Na de meivakantie riep staatssecretaris Dijksma de KLM en Schiphol bij elkaar voor overleg. Schiphol-topman Nijhuis kondigde maatregelen aan om problemen met de drukte in de zomervakantie te voorkomen. KLM-baas Elbers noemde die maatregelen toen een stap in de goede richting, maar hij zei toen al dat er structureel meer moet worden geïnvesteerd in de infrastructuur en de capaciteit.

Deel artikel:

Advertentie via Ster.nl