NOS NieuwsAangepast

"Nog steeds mijn fan als ik er zo uitzie?"

Volgende maand beginnen de Special Olympics in Antwerpen. Een sportevenement voor sporters met een verstandelijke beperking. Ze missen daar alleen nog één ding: publiek. Om het stadion vol te krijgen, doen Belgische topsporters mee aan een opmerkelijke campagne.

.

Rode Duivel Kevin de Bruyne was niet alleen de Vlaamse trots van dit WK, hij is ook het gezicht van de campagne. Tafeltennisser Jean-Michel Saive en ex-atlete Kim Gevaert doen ook mee. Ze zijn alle drie ambassadeur van de Special Olympics.

De Bruyne gaf zelf het startschot van de campagne:

Would you still be my fan if I looked like this? http://t.co/Yua4cucmkS ? Kevin De Bruyne (@DeBruyneKev) 12 augustus 2014

De grote vraag aan het publiek is dus of je nog steeds fan zou zijn van deze sporters als ze er zo uitzagen? Hun gezichten zijn gefotoshopt zodat het lijkt alsof ze het syndroom van Down hebben.

"Elke goede prestatie verdient een goed publiek", luidt de slogan. De Bruyne roept iedereen op om bij de Special Olympics te komen kijken.

Met #ProudAmbassador reageren veel mensen positief op de campagne.

Door: Roos

    Deel artikel:

    Advertentie via Ster.nl