NOS NieuwsAangepast

NS verzekert aankomst op Schiphol

Vakantiegangers die met de trein naar Schiphol reizen, kunnen voortaan rustig achterover leunen. De NS biedt ze met de Schiphol Garantie Service de zekerheid dat ze op tijd op de luchthaven zijn om hun vlucht te halen. Mocht dat toch niet lukken dan vergoedt de NS de kosten van een omboeking of de kosten van het vliegticket.

De service kost 5 euro per keer. Na het betalen daarvan kan de reiziger een app downloaden waarin de reisgegevens moeten worden ingevoerd. Daar rolt dan een reisadvies op maat uit. Als er onderweg naar Schiphol verstoringen zijn op het spoor wordt het reisadvies aangepast.

Omboeking

Mocht het niet meer lukken om met de trein op tijd op Schiphol te zijn, dan neemt de NS contact op met de reiziger en wordt een taxi of bus geregeld. Op Schiphol wordt de reiziger dan opgevangen en naar de incheckbalie begeleid.

Als toch de vlucht wordt gemist, volgt een vergoeding voor het vliegticket of voor een omboeking en een eventuele overnachting in een hotel.

Bereikbaarheid

De NS begint op 14 juli een proef met de Schiphol Garantie Service. Die loopt tot 1 september. Daarna bekijkt het spoorbedrijf of de service definitief wordt ingevoerd.

De NS zegt dat de regeling niets te maken heeft met eerdere problemen in met name de Schipholtunnel. Die is de afgelopen jaren regelmatig afgesloten geweest in verband met brandjes of storingen. Volgens een woordvoerder past de proef in een breed pakket maatregelen om de bereikbaarheid van Schiphol met de trein en het vertrouwen daarin te vergroten.

Deel artikel:

Advertentie via Ster.nl