Grote storing bij T-Mobile vrijwel helemaal opgelost
De grote storing bij T-Mobile lijkt opgelost te zijn. "Inmiddels zijn alle klanten weer verbonden met het netwerk en kunnen zij weer bellen, internetten en sms'en", laat de telecomprovider weten op Twitter. Slechts een kleine groep klanten kan nog problemen hebben met inkomende gesprekken en het ontvangen van sms'jes.
T-Mobile kreeg vanmiddag rond 14.00 uur last van een storing. Pas om 18.00 uur kwam het bericht dat steeds meer klanten weer konden bellen en internetten. De oorzaak van de storing waren problemen in software die ervoor zorgt dat het mobiele verkeer naar de eindbestemming wordt geleid, zegt het bedrijf. Meer is niet bekend.
Klanten van T-Mobile die toch nog problemen hebben met de verbinding, wordt aangeraden om hun telefoon opnieuw op te starten. Dat kan de problemen mogelijk verhelpen.
De provider kon eerder niet bevestigen dat het om een landelijke storing ging. De meldingen op de site van allestoringen.nl kwamen wel uit het hele land. Op het hoogtepunt waren er meer dan 40.000 meldingen, de eerste problemen werden om 14.00 uur gesignaleerd, vooral op het gebied van mobiel bellen en internet.
Op allestoringen.nl stonden ook meldingen van problemen bij KPN en VodafoneZiggo. Woordvoerders van de providers laten weten dat er bij hen geen storing is, maar het lijkt hier te gaan om klanten die proberen te bellen naar iemand met een T-Mobile-nummer. Het aantal klachten is veel lager dan bij T-Mobile.
T-Mobile had eind vorig jaar 4 miljoen mobiele klanten, VodafoneZiggo had er toen 5 miljoen en KPN 4,9 miljoen.