NOS NieuwsAangepast

Moslims maken gehakt van cosmeticabedrijf vanwege ramadan-video

Op Twitter reageren moslimvrouwen massaal op een video van cosmeticabedrijf MAC over de ramadan. Het bedrijf geeft vrouwen daarin tips over hoe ze zich moeten opmaken voor de suhoor.

Suhoor is de maaltijd die moslims tijdens de ramadan vlak voor zonsopgang nuttigen. Niet echt een moment om je beste kleding uit de kast te trekken en je mooiste make-up op te doen, zoals uit veel reacties op Twitter blijkt.

Pyjama

"Wie doet er nou make-up op om 3 uur 's nachts?", vraagt iemand zich af. "MAC denkt echt dat we alles uit de kast trekken voor suhoor. Ik moet er kennelijk goed uitzien voor mijn eten", schrijft een ander.

De meeste vrouwen, en mannen trouwens ook, nuttigen de suhoor gewoon in hun pyjama met een onopgemaakt en ongekamd slaaphoofd. Hoewel het volgens een enkeling in de rijke golfstaten wel normaal is om met suhoor netjes gekleed en opgemaakt uit eten te gaan.

Volgens de vrouwen is het cosmeticabedrijf in de war met de iftar, de maaltijd die moslims na zonsondergang eten. Dat gebeurt vaak samen met familie en vrienden en hierbij is het gebruikelijk om je mooi aan te kleden en op te maken.

Veel vrouwen stuurden een tweet naar MAC waarin ze het bedrijf vragen om op te houden met het commercieel uitbuiten van de ramadan en waarin ze zich afvragen of het bedrijf wel weet wat suhoor is.

Estée Lauder, waar MAC onderdeel van is, heeft niet gereageerd. Wel is de bewuste video van YouTube verwijderd.

Deel artikel:

Advertentie via Ster.nl