Prins Constantijn blijft start-up-ambassadeur: 'nog veel te doen'
Prins Constantijn van Oranje blijft anderhalf jaar langer ambassadeur van Startup Delta. Dat heeft het ministerie van Economische Zaken bekendgemaakt. "Er is nog waanzinnig veel te doen", zegt de prins in een reactie.
Sinds 1 juli 2016 is Constantijn het gezicht van start-up-bedrijven in Nederland. Hij volgde toen Neelie Kroes op.
Volgens de prins is er nog veel te winnen voor startende ondernemingen. "Ik zie al het potentieel in Nederland." Hij noemde de mogelijkheid om meer buitenlands kapitaal aan te trekken, nauwer samen te werken met andere landen en producten sneller op de markt te krijgen.
Op de markt
Met een alleen een goed idee ben je er nog lang niet als als start-up, zegt Constantijn. "Je kunt bijvoorbeeld iets uitvinden om water uit een rivier naar hoger gelegen gebieden te pompen, zonder hulp van elektriciteit. Heel slim, maar je moet ook zorgen dat het op de markt komt."
Constantijn wil de start-ups daarbij blijven helpen. Bijvoorbeeld door advies te geven over financiële stappen, en als tussenpersoon te fungeren. "We willen meer kennis vergaren over wie wat precies nodig heeft."