Fans niet blij met nieuw en smartphonevriendelijk logo Juventus
Juventus heeft een nieuw logo. En dat is niet bij iedereen in goede aarde gevallen. De club uit Turijn heeft zijn klassieke logo vervangen door een, zoals de club zelf zegt, smartphonevriendelijk model.
Het oude logo, een zwart-wit-gestreept ovaal met de clubnaam, een kroon en een steigerende stier, was volgens Juventus-voozitter Andrea Agnelli aan vervanging toe. "Het nieuwe logo staat symbool voor de levensstijl van Juventus", zei Agnelli bij de presentatie in - nota bene - Milaan.
"We zijn een jaar bezig geweest om uit te vinden wat goed is voor de nieuwe markt, maar wilden ook een gevoel van verbondenheid en een blik naar de toekomst tonen", legde Agnelli uit.
Het nieuwe logo bevat volgens de club drie kernelementen: de letter J van Juventus, de karakteristieke zwart-witte strepen รฉn de vorm van de Scudetto, het schildje dat de Italiaanse kampioen mag dragen. Volgens Juventus is het minimalistische logo beter geschikt voor het digitale tijdperk en beter te herkennen op mobieltjes en tablets.
De legendarische muziekproducer Giorgo Moroder, die optrad bij de presentatie, zei het zo: "Zoals ik in de jaren zeventig de toekomst van de muziek zag, ziet Juventus nu de toekomst van het voetbal."
Ondanks alle lovende woorden van de club zelf, lijken de fans helemaal niet in hun nopjes met het nieuwe clubsymbool. Op Twitter wordt er flink over geklaagd en gelachen.