Ziggo verliest nog steeds klanten, maar minder dan eerst
Kabelbedrijf Ziggo blijft klanten verliezen, maar het verlies wordt steeds kleiner. Afgelopen kwartaal zegden 11.000 klanten een abonnement op.
Sinds de fusie in 2015 met UPC raakt Ziggo klanten kwijt. Concurrent KPN krijgt er al langere tijd juist klanten bij. In amper twee jaar tijd heeft Ziggo meer dan 250.000 abonnees verloren. Het bedrijf kwam onder meer met een eigen sportzender in de hoop op die manier klanten te behouden.
Om de uittocht van klanten helemaal te stoppen, zet Ziggo nog meer in op het aankopen van rechten op sport en series. Eerder werden al de rechten voor de Britse Premier League binnengehaald. Vanaf volgend jaar heeft Ziggo de exclusieve rechten op HBO-series zoals Game of Thrones.
Laagste daling
Het kabelbedrijf wijst erop dat de daling van abonnees afgelopen kwartaal de laagste was in twee jaar tijd. Ziggo heeft nog altijd meer dan 9,6 miljoen abonnees. Daarbij telt het bedrijf een klant met een telefonie-, internet- en televisie-abonnement als drie abonnees.
Ziggo is tevreden met de cijfers en wijst erop dat aan iedere Ziggo-klant steeds meer wordt verdiend. Dat komt onder meer door kostenbesparingen.
Fusie
Ziggo is bezig te fuseren met Vodafone Nederland. Vodafone moet nog bedrijfsonderdelen verkopen voordat die fusie door kan gaan. De bedrijven hopen dat de fusie rond 1 januari is afgerond.