Twitter wil op Snapchat lijken en komt met stickers
In een poging een bredere doelgroep te bereiken, introduceert Twitter vandaag stickers die over een foto heen kunnen worden geplakt. Het worstelende netwerk probeert op die manier de tijdlijn van gebruikers op te fleuren.
Aan de stickers zitten ook een hashtag gekoppeld, wat de vindbaarheid moet vergroten. Door een sticker te selecteren, krijgen gebruikers een overzicht van alle foto's waar de sticker gebruikt is.
Heel origineel is het niet. Twitter heeft het idee naar alle waarschijnlijkheid afgekeken bij Snapchat. De chat-en fotodienst heeft zijn populariteit onder meer te danken aan alle stickers en filters die gebruikers over foto's heen kunnen plakken. Het is goed mogelijk dat Twitter van het succes wil profiteren.
Of het voor Twitter echt een verschil zal maken is de vraag. Steeds meer mensen hebben de hoop dat Twitter weer gaat groeien opgegeven. Het netwerk is niet meer spannend en vaak zelfs oninteressant.
Half miljard
Daarnaast streeft de rest het netwerk in grootte voorbij. Volgens persbureau Bloomberg is Snapchat qua dagelijkse gebruikers inmiddels groter dan Twitter.
Instagram, dat vorig jaar Twitter inhaalde, wist vorige week te melden dat het meer dan een half miljard maandelijkse gebruikers heeft. Twitter heeft er zo'n 320 miljoen.