Serious Request leverde dit jaar ruim 7,5 miljoen euro op
NOS Nieuws

Serious Request haalt 7,5 miljoen euro op

De actie Serious Request van NPO 3FM heeft 7.562.985 euro opgebracht. De opbrengst gaat via het Rode Kruis naar kinderen en jongeren in conflictgebieden.

Dit jaar lieten de dj's Domien Verschuuren, Giel Beelen en Paul Rabbering zich opsluiten in het Glazen Huis. Zoals ieder jaar mochten ze zes dagen geen vast voedsel eten. Het Glazen Huis stond dit jaar in Heerlen.

Lager

De actie van dit jaar bracht een stuk minder op dan die van vorig jaar. Toen werd 11,8 miljoen euro opgehaald. Het Rode Kruis denkt dat de lagere opbrengst mogelijk komt omdat de hulporganisatie al acties heeft gehouden voor vluchtelingen. Dit jaar waren er op de laatste dag van Serious Request ook minder 'dikke' cheques van grote bedrijven, overigens net als vorig jaar.

Actie

Om geld op te halen konden mensen een verzoekplaatje aanvragen. Ook werden er spullen van bekende Nederlanders geveild en organiseerden mensen zelf initiatieven om geld op te halen.

De opbrengst gaat dit jaar naar kinderen en jongeren in landen als Syrië, Zuid-Sudan, de Centraal-Afrikaanse Republiek en de Democratische Republiek Congo. Volgens het Rode Kruis zijn er bijna 50 miljoen kinderen in conflictgebieden die hulp kunnen gebruiken.

Uitslag Serious Request: ruim 7,5 miljoen euro

Afgelopen zomer, bij publicatie van de jaarrekening van het Rode Kruis, werd bekend dat het eindbedrag van Serious Request 2014 lager uitviel dan verwacht. Op de slotdag dacht het Rode Kruis dat de actie een recordopbrengst had opgeleverd. Omdat het bedrag later echter naar beneden moest worden bijgesteld, blijft dat record staan op de 12,3 miljoen euro die in 2013 werd opgehaald.

Rode Kruis hoe dan ook blij met opgehaalde miljoenen

Deel artikel:

Advertentie via Ster.nl