Het verhaal achter de slechtste slogan van Nederland
Iedere paal gaat erin.
Dit is de slechtste slogan van 2015, blijkt uit een verkiezing van het Platform Slechte Slogans. Tienduizend mensen brachten hun stem uit.
"Het is geboren uit een geintje", zegt winnaar Vincent Steenman. "Ik dacht: ik verzin ook eens wat."
De advertentie staat niet op de website van de ondernemer. De slogan is gemaakt voor het plaatselijke carnavalsblaadje, waarin verschillende lokale ondernemers adverteren en op die manier de vereniging sponsoren.
Zo ontstond de slogan
"Er staat al jaren een andere ondernemer in het boekje, die gevelrenovatie doet. Hij kwam vorig jaar met een stel gebodypainte borsten op de proppen. En dan zo'n slogan erbij: 'Wilt u aandacht voor uw gevel?' Tsja, dan word je een beetje aangestoken. Dit is mijn antwoord. Volgens mij is dat best geslaagd."
"De slogan is met een fietsclub bedacht. Mijn reclame staat al op een fietsbroekje, maar dit is toch nét even een andere twist. De slogan is via sociale media het hele land doorgegaan."
Steenman heeft nog niet heel veel extra klussen aan de aandacht voor zijn slogan overgehouden. "Iedereen reageert wel heel leuk. Maar om nou te zeggen, wat heb ik het ineens druk, nee. Dat zal in de toekomst moeten blijken."