Telegraaf lijdt weer verlies
De Telegraaf Media Groep (TMG) heeft een moeilijk jaar achter de rug. Ondanks forse bezuinigingen werd weer verlies geleden. Netto bedroeg dat verlies 38 miljoen euro. De omzet daalde met 5 procent tot 515 miljoen euro.
In 2015 moeten de kosten verder omlaag, zegt het moederbedrijf van dagblad De Telegraaf, Sky Radio en Radio Veronica. Dat zal opnieuw ten koste gaan van werkgelegenheid.
Vooral de inkomsten van advertenties gingen vorig jaar hard omlaag. Maar ook aan de oplagedaling kwam geen einde.
"De resultaten van 2014 laten zien dat we tempo moeten maken met aanpassingen aan het snel veranderende mediagebruik", zegt Geert-Jan van der Snoek, topman van TMG. "We moeten onze klanten, zowel lezers als adverteerders, sterker aan ons binden. Daar wordt met veel energie aan gewerkt."
TMG waarschuwde eind 2014 al voor een verlies.