Fans van Telstar ontvangen een gratis kaart bij inlevering van voedsel ter waarde van tien euro
NOS Voetbal

Voetbalclubs schieten voedselbank te hulp

Voetbalclubs zetten zich in de decembermaand in voor de voedselbank. Zo stelt FC Groningen kaarten beschikbaar voor bezoekers van de voedselbank, terwijl eerstedivisionist Telstar zelfs meehelpt met het verzamelen van voedsel.

In samenwerking met vervoersmaatschappij Arriva verzorgt FC Groningen een wedstrijdbezoek aan FC Groningen - FC Volendam (17 december) voor 700 klanten van de voedselbanken in de regio Hogeland en Appingedam/Delfzijl.

Omdat de wedstrijd tegen FC Volendam een bekerwedstrijd betreft en er sprake is van recettedeling met de tegenstander, moest ook FC Volendam met deze actie instemmen. De club uit de Jupiler League heeft positief gereageerd op het voorstel en draagt zodoende bij aan de actie voor de minderbedeelden in Groningen.

FC Groningen wil met deze actie één van haar kernwaarden benadrukken, namelijk het zijn van een volksclub.

FC Groningen

“FC Groningen wil met deze actie één van haar kernwaarden benadrukken, namelijk het zijn van een volksclub. De club wil zo toegankelijk mogelijk zijn voor alle lagen van de bevolking. Dat geldt ook voor het bezoeken van wedstrijden in de Euroborg door supporters die het financieel het zwaarst hebben", stelt de club in een verklaring.

Telstar besloot mensen zelfs aan te sporen om voedsel in te zamelen voor de voedselbanken in Noord-Holland. Diegenen die voedsel doneren aan de voedselbank met een minimale waarde van tien euro ontvangen een gratis plaatsbewijs voor de wedstrijd Telstar - FC Den Bosch, die vrijdag 12 december op het programma staat.

Wij zijn nauw betrokken bij de lokale omgeving en voor acties zijn wij altijd in.

Pieter de Waard, algemeen directeur Telstar

“Wij werden benaderd door RTV Noord-Holland, dat de voedselbank ieder jaar ondersteunt. En wij zijn er altijd voor in iets voor de omgeving te betekenen. Al sinds 1963 zijn we een warme en sociale club. Sinds vijf jaar lopen we er ook mee te koop dat Telstar meer inhoudt dan alleen voetbal", aldus algemeen directeur Pieter de Waard.

“Wij zijn nauw betrokken bij de lokale omgeving en voor acties zijn wij altijd in. We hopen dat het aanslaat. Voorlopig staat de telefoon roodgloeiend en ik hoop ook dat er veel mensen deelnemen aan de actie.”

Deel artikel:

Advertentie via Ster.nl