Ziggo nieuwe hoofdsponsor Ajax
Kabelbedrijf Ziggo wordt de nieuwe hoofdsponsor van Ajax. Het bedrijf betaalt minimaal 8 miljoen euro per jaar aan de Amsterdamse club. Afhankelijk van de prestaties komt daar nog 2 miljoen per jaar bij.
De huidige hoofdsponsor, Aegon, betaalde tussen de 10 en 12 miljoen euro per jaar aan de club. De verzekeraar kondigde eerder aan te willen stoppen als hoofdsponsor.
Afgelopen zomer zocht Ajax naar een opvolger voor Aegon, maar kon die toen niet vinden . Aegon en Ajax spraken toen af nog een half jaar samen verder te gaan.
De mogelijkheid om shirtsponsor van Ajax te worden komt zelden voor.
Vanaf januari staat er op het shirt van de Ajax-spelers de naam Ziggo. "De mogelijkheid om shirtsponsor van Ajax te worden komt zelden voor", zegt Baptiest Coopmans van Ziggo. "Ziggo kan zich als nieuw landelijk kabel- en mediabedrijf op een unieke manier presenteren door dit partnership. Het is een logische keuze voor beide partijen."
Ziggo is op zoek naar extra publiciteit vanwege de aanstaande fusie. Kabelbedrijf UPC en Ziggo worden komend jaar samengevoegd en gaan verder onder de naam Ziggo.
Andere sponsoren
Het sponsorcontract geldt voor 4,5 jaar tot en met 30 juni 2019. Ziggo betaalt alleen voor de sponsoring van het eerste elftal en van Jong Ajax. Voor andere teams zoekt Ajax nog naar sponsoren.