Camp Nou krijgt volgend seizoen voor het eerst een sponsornaam
NOS Voetbal

FC Barcelona zet naam stadion Camp Nou te koop: 'Voor strijd tegen corona'

FC Barcelona heeft de naam van het stadion Camp Nou te koop aangeboden. Het stadion, dat in 1957 werd geopend, heeft nog nooit een sponsornaam gehad. Maar daar komt volgend seizoen verandering in.

De clubleiding heeft de titelrechten van Camp Nou overgedragen aan de Barça Foundation, die op zoek gaat naar een sponsor die zijn naam in het seizoen 2020-2021 aan het stadion wil verbinden.

Het geld dat FC Barcelona hiermee ophaalt, wil het schenken aan projecten die bijdragen aan de bestrijding van het coronavirus. "In deze humanitaire crisis willen we al onze mogelijkheden aanwenden om te strijden tegen het coronavirus en de consequenties daarvan", zegt vicevoorzitter Jordi Cardoner.

Ook heeft de club plannen om het stadion te renoveren en uit te breiden. Camp Nou biedt nu plaats aan bijna 100.000 toeschouwers.

Jarenlang zonder shirtsponsor

Barcelona speelde als een van de weinige clubs jarenlang zonder sponsornaam op de borst. In 2006 kwam Unicef op het shirt, maar daar doneerde Barça voor. Negen jaar geleden, in 2011, ging de club voor het eerst met een commerciële shirtsponsor in zee.

In 2005 speelde FC Barcelona als een van de weinige clubs nog zonder shirtsponsor

Sinds 2016 speelt de club van Lionel Messi en Frenkie de Jong met een Japanse sponsor op het shirt. Naar verluidt ontvangt Barcelona hier jaarlijks 55 miljoen euro voor.

Deel artikel:

Advertentie via Ster.nl