Het kinderdrankje Capri-Sun Multivitamin is uitgeroepen tot meest misleidende product van 2014. Voedselorganisatie Foodwatch heeft het drankje van Coca-Cola het Gouden Windei toegekend.

Coca-Cola promoot Capri-Sun met de tekst "drank met vruchtensappen en bronwater", maar er zit bijna net zo veel suiker in als in cola en is daardoor volgens Foodwatch mierzoet. Ouders zouden daardoor worden misleid. Aan het drankje zijn ook vitamines toegevoegd, maar dat is om het "onterecht een verantwoord imago te geven", zegt Foodwatch.

Ambachtelijk

Ruim 26.000 mensen brachten in de afgelopen weken hun stem uit op een van de vijf genomineerden. Capri-Sun kreeg 38 procent van de stemmen. Op de tweede plaats eindigde de ambachtelijke rundervink van Albert Heijn, waar volgens Foodwatch niets ambachtelijks aan is.

Het Gouden Windei wordt vanochtend uitgereikt aan Coca-Cola. Dat gebeurt bij het hoofdkantoor van de frisdrankenproducent in Rotterdam.

STER reclame