Het gebruik van Twitter in Nederland neemt flink af. Uit onderzoek van GfK blijkt dat het gemiddelde aantal bezoeken in een jaar tijd is gedaald van 22 naar 13 per week.

Ook worden er steeds minder berichten op het sociale medium geplaatst. Dat aantal is in een jaar tijd ruim gehalveerd: van 8 tweets naar 3,5 per week.

Het aantal Nederlanders dat op Twitter zit, is met 27 procent wel gelijk gebleven.

Facebook

Facebook is met 9 miljoen Nederlanders nog altijd het grootste sociale medium van het land.

Gemiddeld zitten mensen 24 keer per week op Facebook. Dat is 4 keer meer dan een jaar geleden.

Meer smartphones

Uit het onderzoek blijkt ook dat er voor het eerst meer Nederlanders een smartphone hebben dan een pc. Het aantal smartphonebezitters is sinds december vorig jaar gestegen van 7 naar 8,5 miljoen. Vorig jaar waren er nog 1 miljoen pc's meer dan smartphones.

Opvallend is dat een vijfde van de smartphonebezitters zegt dat hij niet met het toestel belt, maar er voornamelijk mee WhatsAppt, mailt en internet.

STER reclame