De Consumentenbond roept ING op beter te communiceren over de storing die op dit moment aan de hand is. Volgens de bond leidt de storing tot grote onrust bij klanten.

"Het is schrikken als er ineens een groot bedrag van je rekening verdwenen is zonder dat je weet waar dat geld naartoe is gegaan", zegt woordvoerder Sybren Visser. "Ook wij krijgen veel vragen via de telefoon en via Twitter."

Oorzaak

De Consumentenbond neemt het ING kwalijk dat ze de oorzaak van de storing niet duidelijk genoeg naar buiten brengt. "Als klanten inloggen op hun account dan krijgen ze een melding dat het erg druk is of dat er een probleem is, maar wat dat probleem is wordt niet duidelijk gemaakt. Ook op de homepagina van de bank is er niks over te lezen", aldus Visser.

Volgens de woordvoerder hebben de banken de laatste jaren hun klanten flink gestimuleerd om gebruik te maken van internet. "Dat hebben ze massaal gedaan. Als er dan iets misgaat, ben je verplicht mensen ook snel gerust te stellen."

STER reclame