NOS NieuwsAangepast

Microsoft pakt Gmail hard aan

Microsoft is een keiharde aanval tegen Google's e-maildienst Gmail gestart. "Denk je dat Google jouw privacy respecteert? Niet dus", schrijft de computergigant op hun website Scroogled.

Een stevige beschuldiging van Microsoft, waar ze uiteraard de vruchten van willen plukken. Door hun grootste concurrent zwart te maken, hopen ze dat meer mensen kiezen voor hun eigen e-maildienst Outlook.

Volgens de computergigant scant Google elk bericht dat via Gmail wordt verstuurd op trefwoorden. Zo kunnen advertenties gericht worden aangeboden: voor adverteerders een aantrekkelijk gegeven. Een woordvoerder van Google zegt tegen persbureau Bloomberg dat de privacybeschuldigingen onzin zijn: "Niemand leest jouw e-mail of accountinformatie om advertenties of gerelateerde informatie te laten zien."

Microsoft vs. Google

Microsoft voert al langer een strijd tegen Google. Afgelopen november begonnen ze met hun 'Don't get Scroogled'-campagne. Toen was de vernieuwde zoekmachine van Google nog de zondebok. En met hun eerdere 'Bing it on' reclames wilde Microsoft laten zien dat de zoekresultaten van hun machine Bing beter zijn dan die van Google.

Op Scroogled roept Microsoft hun bezoekers op een petitie te tekenen. Daarin eisen ze dat Gmail stopt met hun advertentiesysteem. Erg hard loopt het alleen nog niet: er zijn tot nu toe nog geen 500 handtekening gezet. Microsoft wil in totaal 25.000 handtekeningen ophalen.

Niet nieuw

Multinationals maken hun concurrenten wel vaker zwart in de strijd om de gunst van de klant. Hieronder een paar voorbeelden van reclame waar ze hun concurrent in een negatief daglicht proberen te stellen.

Samsung vs. Apple

Apple vs. Microsoft Pepsi vs. Coca Cola Burger King vs. McDonalds Door: Benjamin

    Deel artikel:

    Advertentie via Ster.nl