Nieuw logo voor Rijksmuseum

Aangepast

Het Rijksmuseum in Amsterdam heeft een nieuw logo. Het lettertype van het logo is speciaal voor het museum ontworpen.

Het logo maakt, zoals het Rijksmuseum het zegt, deel uit van de nieuwe visuele identiteit van het museum. Het oude logo van het Rijksmuseum ging ruim 30 jaar mee. Best bijzonder, zegt grafisch ontwerpster Irma Boom die het nieuwe logo maakte. "Meestal gaat een logo maar 10 jaar mee."

Koosnaam

Boom is ontzettend blij met het vertrouwen van het Rijksmuseum in haar kunnen. "Logo's maken is toch andere koek." Ze ging op zoek naar een speciale letter die oud en modern samen zou brengen, net als het Rijksmuseum zelf. De spatie tussen 'Rijks' en 'museum' in het logo bracht ze aan vanwege de koosnaam van het museum. "Iedereen noemt het liefkozend het Rijks."

Boom heeft internationaal veel succes. Ze is vooral bekend van haar bijzondere ontwerpen voor boeken. Haar werk wordt tentoongesteld in onder meer het Museum of Modern Art (MoMa) in New York en het Centre Pompidou in Parijs.

2013

Het Rijksmuseum wordt al jaren verbouwd. In april 2013 gaat het museum weer open.

STER Reclame