MijnKPN-app offline om privacy

tijd van publicatie Aangepast

KPN heeft de applicatie waarmee klanten gegevens over hun mobieletelefoongebruik kunnen inzien, offline gehaald. Dat gebeurde nadat twee klanten hadden gemeld dat ze andermans gegevens op hun scherm kregen.

De provider kwam in actie na de tweede melding, via Twitter. De KPN-klant zag het beltegoed, het verbruik, het e-mailadres, het mobiele nummer en gegevens over het contract van een andere klant.

KPN heeft laten weten dat het nu niet meer mogelijk is om in te loggen met de app. Wat de oorzaak van het probleem is en hoeveel gebruikers zijn getroffen, is nog niet duidelijk.

Offline

De eerste klacht kwam volgens KPN "in de afgelopen twee weken" binnen. KPN bracht dat toen niet naar buiten, omdat het na een aantal testen om een individueel geval leek te gaan. Nu er een tweede melding is gekomen, is de app offline gehaald.

Wanneer de apps weer beschikbaar zijn, kan KPN nog niet zeggen. Klanten kunnen wel veilig op de website terecht; die is niet getroffen door het probleem.

STER Reclame