Familiebedrijf laat kansen liggen

tijd van publicatie Aangepast

Familiebedrijven laten veel groeikansen liggen doordat ze te weinig gebruik maken van internet en sociale media.

Slechts één op de drie ondernemers is serieus op internet aan het zoeken naar nieuwe klanten. Iets meer dan een kwart van de familiebedrijven heeft geen website.

Dat zijn twee conclusies uit de Familiebedrijven-barometer (.pdf) van Van Lanschot Bankiers. Uit allerlei onderzoeken blijkt dat bedrijven die erg actief zijn op internet en sociale netwerken als Facebook en Hyves, sneller groeien.

Nonchalant

Volgens Van Lanschot denken ondernemers die niet actief zijn op internet nonchalant over digitale concurrentie.

Slechts 20 procent ziet digitale concurrentie als bedreigend, onder meer doordat het tot lagere prijzen en nieuwe toetreders leidt. Een kwart van de ondernemers verbiedt personeel om zich te uiten over het bedrijf via sociale media.

Nederland telt 260.000 familiebedrijven. Samen hebben ze 49 procent van alle werknemers in ons land.

STER Reclame