Het is misschien wel een van de bekendste Nederlandse overheidscampagnes, Bob jij of Bob ik? Compleet met sleutelhangers, abri's, berichten boven snelwegen en natuurlijk televisie- en radiospotjes werd de boodschap duidelijk gemaakt: niet drinken en rijden.

Even leek het er op dat de campagne -vanwege bezuinigingen- zou gaan verdwijnen maar inmiddels heeft een woordvoerder van het ministerie aan de Volkskrant verzekert dat de campagne blijft bestaan. "Voor de overheid is het tegengaan van alcoholgebruik in het verkeer een prioriteit. De Bobcampagnes gaan de komende jaren door. Bob blijft gewoon rijden", aldus de woordvoerder in de krant.

Deze winter komt er zelfs een nieuwe reclamecampagne, die 950.000 euro kost. Vorig jaar werd er nog 1,1 miljoen euro uitgegeven aan de wintercampagne.

Moet het ministerie inderdaad doorgaan met de Bob-campagne? Of is het ouderwets om (jonge) mensen via posters en commercials dingen bij te willen brengen? Is de campagne uberhaupt succesvol, denk je? Reageer hieronder.

STER reclame