1. Ga naar het menu
  2. Ga naar de inhoud
ANP
NOS NieuwsAangepast

Viaplay gaat klanten compenseren, zegt Consumentenbond

Streamingdienst Viaplay gaat klanten compenseren voor verbindingsproblemen die zij hebben, meldt de Consumentenbond.

Vooral Formule 1-fans klagen al maanden veel over haperende verbindingen en de slechte bereikbaarheid van de klantenservice, zegt de Consumentenbond, die Viaplay opriep om actie te ondernemen. Ook zou Viaplay de schuld voor de problemen "vrijwel altijd" bij consumenten hebben gelegd.

"Het is goed om te zien dat het bedrijf in beweging komt. Dat is hoognodig, want ook afgelopen raceweekend kwamen er weer veel klachten binnen", zegt Consumentenbond-directeur Sandra Molenaar.

"Er zijn dus nog steeds veel klanten die problemen ervaren. Die moeten goed geholpen worden. Viaplay kan zich er niet vanaf maken door te stellen dat de oorzaak van de problemen niet bij het bedrijf zelf ligt." Inmiddels reageert Viaplay op meldingen die consumenten maken bij het forum Klachtenkompas.

Voordat de streamingdienst compensatie uitkeert, moet duidelijk zijn dat het bedrijf de problemen veroorzaakt en dat de apparatuur van de klanten aan de vereisten voldoet. Wat de compensatie inhoudt, is nog niet bekend. De Consumentenbond noemt als mogelijkheid een prijsverlaging voor de periode dat de dienst haperde.

De streamingdienst beantwoordt geen vragen van de NOS over klachten, compensatie en een mogelijke oorzaak van verbindingsproblemen. "Tevreden klanten zijn essentieel voor Viaplay en we behandelen elk geval afzonderlijk", laat het bedrijf weten.

Deel artikel:

Advertentie via Ster.nl