Hoofdkantoor ING Amsterdam ANP

De mobielbankieren-app van ING heeft urenlang gekampt met een storing. Gebruikers konden niet inloggen op hun app. Ook de Mijn ING-functie op de website deed het niet. Uiteindelijk waren rond 20.00 uur 's avonds alle problemen opgelost.

De klantenservice was door de storing een groot deel van de dag verminderd bereikbaar. Meer dan 5 miljoen Nederlanders gebruiken de betalingsapp.

Volgens de bank ging het om een technische "impactvolle storing" in de centrale database "die wat langer duurt dan normaal", aldus een woordvoerder. De bank gaat ervan uit dat het geen hack is.

Meldingen

De eerste melding op allestoringen.nl kwam vanochtend om 10.30 uur. Rond 14.00 uur waren bijna 12.000 meldingen gedaan. Betalen in winkels en het storten van fysiek geld kon wel doorgang blijven vinden. Rond 18.00 uur was de storing in de app opgelost, maar ING zei de situatie nog in de gaten te houden.

STER reclame