Weer Gouden Loeki voor Staatsloterij, nu met egeltje Freddie
Voor het tweede jaar op een rij heeft een reclame van de Staatsloterij de Gouden Loeki gewonnen. Het filmpje met egeltje Freddie in de hoofdrol werd in Theater Amsterdam bekroond met de prijs voor beste reclamespot van 2019.
De publieksprijs werd voor de 25ste keer uitgereikt. In het tv-spotje wordt Freddie gered door een deelnemer aan de loterij, die een huisje bouwt zodat het diertje daar zijn winterslaap kan houden. Zo'n 51.000 tv-kijkers stemden online op hun favoriete reclame.
Vorig jaar won de Staatsloterij ook met een dier, toen was hond Frekkel het centrale personage. Beide reclames zijn gemaakt door reclamebureau TBWA\Neboko.
- liveblog
'Rusland vertraagt offensief opzettelijk' • Navalny: Poetin is gek die domme oorlog begon
In dit blog houden we je op de hoogte van het laatste nieuws over de oorlog in Oekraïne.
Stripverhaal moet zorgen voor nieuwe tips in zaak vermissing Tanja Groen
Stichting De Gouden Tip hoopt op deze manier de zaak van de toen 18-jarige studente die in 1993 verdween in Maastricht onder de aandacht brengen van 'een nieuw publiek'.
Kleinere merken winnen van de grote in de supermarkt
De A-merken in de supermarkten gaan erop vooruit, maar kleinere merken doen het nóg beter.