Pinstoring in winkels
NOS NieuwsAangepast

Onduidelijk of pinstoring Albert Heijn en Etos voor openingstijd is opgelost

Het is onduidelijk of de pinstoring bij Albert Heijn, Etos en Gall & Gall is opgelost voor de winkels vanochtend hun deuren openen. Telecombedrijf KPN zei even na middernacht dat het probleem nog altijd niet is verholpen.

Een woordvoerder van KPN zegt dat de storing bij de Ahold-bedrijven wordt veroorzaakt door een firewall die bij KPN wordt gebruikt, een voorziening die het dataverkeer filtert en 'foute' data moet tegenhouden. Maar door de storing worden alle data tegengehouden.

Gisteren was er in het hele land overlast door de pinstoring. Op Twitter zeiden honderden mensen niet te kunnen pinnen. Op allestoringen.nl kwamen duizenden meldingen binnen. De storing begon rond 16.00 uur. Op deze kaart is te zien waar nu nog storingen zijn.

Ahold noemt het vervelend voor de mensen die vanmiddag in een lange rij stonden. Het is volgens Ahold nog niet bekend hoeveel schade de winkels erdoor geleden hebben.

Op Utrecht Centraal zijn vanwege de storing twee winkels voortijdig gesloten.

De AH to Go op Utrecht Centraal sluit zijn deuren

Bij verschillende vestigingen van Albert Heijn in Gelderland stonden rijen klanten die niet kunnen afrekenen. Albert Heijn XL in Tilburg sloot noodgedwongen de deuren, nadat klanten lang in de rij hadden gestaan.

Ook in Leeuwarden en Middelburg stonden maandagmiddag lange rijen bij Albert Heijn.

Buiten bij een Albert Heijn in Amsterdam wisten rond 19.30 uur nog niet alle klanten van de storing. "Er moet dus contant betaald worden? Toevallig heb ik dat bij me", zei een van hen.

Een andere klant kwam zonder boodschappen de supermarkt uit lopen. "Het gaat helaas niet door hè? Pinstoring hoor ik. Jammer dan, gaan we naar de Dirk."

Deel artikel:

Advertentie via Ster.nl