Personeel van ProRail aan het werk bij de kapotte bovenleiding ProRail

Tot na avondspits problemen op spoor rond Amsterdam

time icon Aangepast

De NS-dienstregeling in de Randstad is verstoord vanwege een kapotte bovenleiding bij Weesp. Tussen Duivendrecht en Almere en tussen Amsterdam Centraal en Almere rijden minder treinen; die situatie duurt tot zeker 19.30 uur.

De schade is groot: de bovenleiding is over honderden meters kapot. Al het materiaal moet worden aangevoerd, vernieuwd en getest, zegt een woordvoerder van ProRail. Drie van de vier sporen zijn in de loop van de middag vrijgegeven, maar op één spoor is de schade nog niet hersteld.

Monteurs van ProRail zijn druk aan het werk bij de kapotte bovenleiding:

Deze browser wordt niet ondersteund voor het spelen van video. Update uw browser naar Internet Explorer 10 of hoger om video af te kunnen spelen.

Problemen op spoor door kapotte bovenleiding

Een groot deel van de dag werden bussen ingezet op delen van het tracΓ©.

Er waren twee gestrande treinen. De inzittenden zijn er vanochtend uit gehaald en overgezet op een evacuatietrein die hen naar station Amsterdam Zuid bracht.

OvDRail_Jan
@OvDRail_Jan
Evacuatie van de gestrande trein tussen #Weesp en #Gaasperdam is door @ProRail #incidentenbestrijding uitgevoerd
2 weken geleden

De treinenloop in de Randstad was al in de war door werkzaamheden rond Leiden. Nu rijden er ook weinig treinen tussen Leiden en Schiphol. Reizigers moeten rekening houden met drukte en extra reistijd, schrijft Omroep West.

De helft van de sporen bij Leiden ligt eruit. Normaal kan zo'n situatie wel worden opgevangen. "Maar", zo legt een woordvoerder van ProRail uit, "zo'n groot incident als bij Weesp is ontregelend voor de hele treinenloop en voor de inzet van personeel."

ProRail
Femke Rotteveel
@femdelabem
#ns #traject #haarlemamsterdam #dit paste niet in de trein. Waarom sprinters i.p.v. dubbeldekkers op dit traject?
2 weken geleden
Dennis van Gelderen
@DvanGelderen
Hi @NS_online . De logistiek rondom Leiden is de afgelopen weken om te huilen. Snap noodzaak van onderhoud, maar de inzet van treinen en vooral de lengte ervan... dat kan echt niet πŸ‘ŽπŸ»πŸ‘ŽπŸ»πŸ‘ŽπŸ» #nsfail #ns #waarzoudenwezijnzonderdetrein
2 weken geleden
Dit is een artikel van

STER Reclame