Jumbo voor vijf jaar hoofdsponsor schaats- en wielerploeg
Jumbo gaat verder als hoofdsponsor van de Lotto-Jumbo schaats- en wielerploeg en verhoogt het budget aanzienlijk. De supermarktketen blijft nog minimaal vijf jaar geldschieter.
Jumbo neemt daarmee de positie over van Lotto, dat woensdagavond bekendmaakte dat het na vier jaar hoofdsponsorschap op 31 december 2018 zal stoppen.
De schaatsploeg rond goudenmedaillewinnaars Kjeld Nuis, Sven Kramer en Carlijn Achtereekte en de wielerploeg waar onder anderen Robert Gesink, Dylan Groenewegen en Danny van Poppel actief zijn, kan nu met vertrouwen richting de toekomst kijken.
"Het is in elk geval prettig dat we volle kracht vooruit kunnen", reageert Jac Orie, directeur en coach van de schaatsers. "Jumbo biedt ons de ruimte om verder te bouwen op onze solide basis met een langetermijnvisie en om talenten langer aan ons te binden", zegt Richard Plugge, directeur van de wielerformatie.
Het Brabantse bedrijf wilde snel duidelijkheid creëren voor de ploegen en liet al snel na de Spelen de champagne ontkurken. "Al gaan we nog wel op zoek naar andere partners" zegt Ton van Veen, financieel directeur van Jumbo, in De Telegraaf.
"We hebben ontzettend veel vertrouwen in beide sportploegen", vervolgt Van Veen. "In het verleden zagen we dat contracten voor twee jaar voor veel onzekerheid in de beide ploegen hebben gezorgd. Daarom kiezen we nu voor een termijn van tenminste vijf jaar."