Clint Leemans en Nils Roseler van VVV-Venlo vieren het afgelopen kampioenschap met Jupiler-bier
NOS VoetbalAangepast

Jupiler League krijgt na twaalf jaar andere sponsor

Bierproducent Jupiler stopt met ingang van volgend seizoen na twaalf jaar als naamgever en hoofdsponsor van de eerste divisie. "Uiteraard is het jammer dat er geen dertiende jaar komt, maar we zien vooral ook nieuwe kansen", reageert Marc Boele, algemeen directeur van de Coöperatie Eerste Divisie.

Jupiler kijkt terug op een fijne samenwerking. "We zijn het afgelopen decennium uitgegroeid tot een geliefd en gekend biermerk in de Nederlandse markt. Het naamgeverschap van de eerste divisie heeft daar absoluut een bijdrage aan geleverd. Om te kunnen blijven groeien is het echter zaak te blijven vernieuwen."

Sinds de KNVB in 1990 besloot sponsors te zoeken voor de divisies in het betaalde voetbal, heette de eerste divisie de Toto-Divisie en van 2001 tot en met 2006 de Gouden Gids Divisie.

Match made in heaven

Boele, die de samenwerking met Jupiler een "match made in heaven" noemt, heeft alle vertrouwen in een vruchtbare samenwerking met een nieuwe sponsor. "Met een nieuwe partner kunnen we daarmee een stap zetten om onze rol in de maatschappij nog meer invulling te geven."

"Onze kracht is dat we een landelijke uitstraling hebben als tweede grootste sportcompetitie van Nederland, maar met onze clubs zijn we vooral ook sterk in de regio", stelt Boele.

Deel artikel:

Advertentie via Ster.nl