AH doet onderzoek na twee klachten over teflonpannen

Aangepast
ANP

Albert Heijn doet onderzoek naar de pannen die klanten met korting kunnen kopen in de nieuwste spaaractie voor "chefwaardige pannen". De supermarktketen kreeg van twee klanten klachten over de pannen. 

Cynthia Harms schrijft op Facebook dat ze branderige ogen kreeg tijdens het bakken van zuurkool en dat haar vogels dood neervielen. Ze vermoedt dat de vogels zijn overleden aan een teflon-vergiftiging. Haar bericht is meer dan 7500 keer gedeeld. 

Het Facebookbericht over de pannen Facebook

Ook bij de tweede klacht is sprake van overleden vogels, zegt een woordvoerder van Albert Heijn. De supermarktketen heeft direct contact gezocht met de twee klanten. "En we gaan met onze leverancier goed uitzoeken wat er aan de hand is."

De woordvoerder zegt dat de meeste koekenpannen in Nederland een antiaanbaklaag met teflon hebben. Bij normaal gebruik is dat geen probleem. Volgens de woordvoerder kunnen alleen in zeer extreme situaties schadelijke stoffen vrijkomen. Het gebeurt eigenlijk alleen wanneer een pan op te hoog vuur staat, zonder dat er iets gebakken wordt. "Dat is een uitzonderlijke situatie."

Giftige lucht

Een andere klant van de supermarkt heeft een pan teruggebracht naar de winkel, omdat ze een chemische lucht rook bij het bakken van een ei. Zij kreeg het geld terug, maar hoorde daarna niet wat er mis was met de pan.

De woordvoerder benadrukt dat alle producten van de supermarkt getest worden. "We kunnen met een gerust hart zeggen dat al onze producten veilig zijn. Het is opmerkelijk dat er toch altijd weer een bijzondere klacht uit de hoge hoed komt."

De Consumentenbond laat weten dat er nog geen klachten zijn binnengekomen over de pannen van Albert Heijn. 

STER Reclame