Heineken Music Hall wordt AFAS Live

Aangepast
ANP / KIPPA Ferdy Damman

De Heineken Music Hall krijgt een andere naam. Vanaf 1 januari heet de concerthal in Amsterdam AFAS Live. 

Het softwarebedrijf AFAS heeft zijn naam ook al verbonden aan het Circustheater in Scheveningen en het stadion van voetbalclub AZ in Alkmaar.

Heineken blijft wel partner van de concerthal. Tijdens concerten zal ook in de toekomst Heineken-bier worden geschonken.   

Zakelijk

Met de naamsverandering hoopt Live Nation, het bedrijf achter de concerthal, een ander publiek aan te spreken. "De concertbezoeker weet ons al te vinden, met AFAS denken we een zakelijk publiek te kunnen bereiken. Onze zaal is bijvoorbeeld goed te gebruiken voor zakelijke evenementen", zegt Birgitte Winter, directeur van de Heineken Music Hall.

"Er zijn in Nederland meer dan 300 softwaresystemen. Het is niet alleen belangrijk om de beste producten te leveren, maar ook om te zorgen dat mensen je kennen", zegt Bas van der Veldt, directeur van AFAS. "Wij willen het liefst zo persoonlijk mogelijk met onze klanten omgaan. Dat doen we door ze uit te nodigen op het sportveld, in het theater of zoals nu dus bij een concert."

Facelift

"Voor de bezoeker gaat er niet veel veranderen. Alleen de buitenkant van de concertzaal krijgt een facelift", zegt De Winter. Ze is dan ook niet bang dat de naamsverandering leidt tot minder muziekliefhebbers. "Uiteindelijk komen de mensen vooral voor de artiest die er optreedt."

Jaarlijks trekken de concerten en evenementen in de Heineken Music Hall zo'n 600.000 bezoekers. Er kunnen 6000 mensen per concert naar binnen.

STER Reclame