Regio15.nl

In Den Haag hebben zes mensen aan het begin van de nacht een koolmonoxidevergiftiging opgelopen. De lokale nieuwssite Regio15 meldt dat de hulpdiensten even voor 01.00 uur werden gealarmeerd omdat in een huis aan de Boekhorststraat mensen onwel waren geworden.

Omdat in het huis koolmonoxidemelders afgingen, was meteen duidelijk dat het ging om het gevaarlijke gas. Agenten hebben daarop alle aanwezigen uit de woning gehaald. 

Koolmonoxide ontstaat meestal door een kapot gastoestel, zoals een geiser of gaskachel, of slechte ventilatie. Symptomen van een lichte vergiftiging zijn hoofdpijn, misselijkheid en een gestoord zichtvermogen. Bij een ernstige vergiftiging raakt het slachtoffer in ademnood of bewusteloos.

Op jaarbasis overlijden in Nederland elf mensen aan een koolmonoxidevergiftiging. Zo'n 150 mensen moeten ieder jaar voor behandeling naar een ziekenhuis.

STER reclame