'Iedere paal gaat erin' slechtste slogan van 2015

Heibedrijf Steenman

'Iedere paal gaat erin' van heibedrijf Steenman uit Oosterblokker is gekozen tot slechtste slogan van 2015. De slagzin werd gebruikt in een advertentie, waarin de slogan achter op de wielrenbroek van een vrouw staat. Veel mensen vonden dit bijzonder smakeloos.

Er werden ruim 10.000 stemmen uitgebracht. Het was een nek-aan-nekrace met 'Regelrecht van kippenkont naar mensenmond' van eierhandel Marco Kleijer uit Putten.

De verkiezing was dit jaar voor de vierde keer en werd georganiseerd door de website slechteslogans.nl. Consumenten uit Nederland en Vlaanderen konden slechte slogans - die ze in het dagelijks leven tegenkwamen op vrachtwagens, auto's, reclameborden of verpakkingen - mailen. Een jury koos uit 279 inzendingen de tien genomineerde slogans, de meest tenenkrommende leuzen.

'Van korstjes krijg je borstjes', dat zei mijn moeder altijd al

Verslaggever Jeroen Schutijser op bezoek bij vier genomineerde bedrijven

Aarts Sanitair

Slecht of briljant

Wanneer is een reclameslogan nu goed of slecht? Christine Liebrecht, neerlandica, communicatiewetenschapper en mede-organisator: "De scheidslijn tussen tenenkrommend en slecht en briljant is flinterdun. De vraag waarom bepaalde slogans wel aanslaan en andere niet, is moeilijk te beantwoorden. Bij analyse van onze verzameling hebben we wel bepaalde patronen ontdekt. Vaak gaat het om slecht gelukte rijmen of grappig bedoelde woordspelingen. Maar het is en blijft een kwestie van smaak."

Uiteindelijk de nummer 2 in de verkiezing: de eierhandel in Putten Marco Kleijer

STER Reclame