Klanten blijven weglopen
NOS Nieuws

Ziggo blijft klanten verliezen

Klanten blijven hun abonnement bij Ziggo opzeggen. Sinds de verhoging van de tarieven bij Ziggo op 1 juli zijn er 18.000 abonnementsdiensten opgezegd. In totaal zijn er bij de kabelaar dit jaar tot nu meer dan 150.000 abonnementsdiensten opgezegd. Ziggo biedt internet, vaste telefonie, mobiele telefonie en televisie aan.

Sinds april zijn UPC en Ziggo één bedrijf onder de naam Ziggo. Dat betekende voor oude Ziggo-klanten dat ze hun televisie of decoder opnieuw moesten instellen. Dat leidde tot een stroom aan klachten en ook opzeggingen.

De oude UPC-klanten kregen op 1 juli te maken met een forse prijsverhoging. Dat is volgens Ziggo een van de redenen dat abonnementen werden opgezegd. Ook wijt het bedrijf het verlies aan aanhoudende concurrentiedruk.

Ziggo hoopt het tij te keren met een gratis sportzender voor zijn klanten. Op Ziggo Sport zullen onder meer Formule 1-races te zien zijn en Spaans en Portugees voetbal.

Deel artikel:

Advertentie via Ster.nl