Prinses Laurentien praat met de kinderraad van Albert Heijn ANP

Steeds meer bedrijven schakelen hulp van kinderen in

time icon

Albert Heijn zet kinderen in om tot nieuwe creatieve ideeën en inzichten te komen. De supermarktketen nodigde een groep kinderen uit om mee te denken over gezonde voeding. Prinses Laurentien was als oprichtster van de Missing Chapter Foundation aanwezig om met de kinderen in gesprek te gaan.

"Organisaties hebben die denkkracht wellicht niet van binnenuit", zegt Laurentien. "Commissarissen bijvoorbeeld komen toch vaak uit hetzelfde wereldje. Kinderen komen van buiten. De creativiteit zit 'm bij hen in hun vrije denken, ze redeneren 'alles is mogelijk'. Die combinatie is een gouden greep."

Raad van Kinderen
@raadvankinderen
"Als je gezond bent, voel je je gelukkig", in dialoog met @albertheijn ín een AH over #gezondheid #raadvankinderen
3 jaar geleden

Prinses Laurentien is oprichter en directeur van de Missing Chapter Foundation. Deze organisatie wil dat meer bedrijven in gesprek gaan met kinderen over actuele en maatschappelijke onderwerpen. 

Albert Heijn schaart zich in een rij van zo'n veertig bedrijven die naast een raad van bestuur en een raad van commissarissen een kinderraad hebben. Onder meer NS, PostNL, Lidl, Jumbo, Tata Steel, TUI, Aegon en de Nederlandse Vereniging van Banken gingen AH voor.

'Kinderen komen soms met simpele, maar verrassende opmerkingen'

De kinderraad van Albert Heijn in gesprek met prinses Laurentien, oprichtster van de Missing Chapter Foundation.

Suiker

Tijdens de presentatie van de kinderraad van AH praat Prinses Laurentien met onder andere Daniël (12), Cinnamon (13) en Lotte (11) over het thema ´gezond´. De kinderen komen met suggesties als ongezonde dingen heel hoog of heel laag zetten, en gezonde dingen juist op ooghoogte. Ook zou er op een product duidelijker vermeld moeten worden als er veel suiker in zit of als het juist extra gezond is". 

We nemen de mening van de kinderen ook mee bij de evaluatie van uitgevoerde ideeën.

AH-directeur Wouter Kolk

Het plan om naast chocoladerepen en ander snoep ook fruit bij de kassa te leggen, had Albert Heijn zelf al eerder bedacht en werd gisteren gelanceerd. "We nemen de mening van de kinderen dan ook zeker mee in de evaluatie hiervan", zegt AH-directeur Wouter Kolk.

Kolk verwacht dat zijn bedrijf de nieuwe raad, die bestaat uit dertig kinderen, maandelijks gaat consulteren. 

STER Reclame