Eten thuisbezorgen groeit maar door
Langzaamaan geven we weer meer geld uit aan eten en drinken. Vooral de bedrijven die eten thuisbezorgen, profiteren van de groei. Hun omzet groeit jaarlijks met 4 à 5 procent.
Vorig jaar gaven we in Nederland in totaal 57 miljard euro uit aan eten en drinken (de omzet van supermarktreuzen Ahold en Delhaize samen); van supermarkt tot aan La Place, van McDonalds tot aan de thuisbezorgservice Just-Eat.
Dat blijkt uit de Food 500, gepubliceerd door het FoodService Instituut (FSIN). Overigens gaat die omzetstijging van de thuisbezorgers wel ten koste van traditionele partijen als snackbars, restaurants en de dagelijkse boodschappen bij de supermarkt.
Volgens directeur Jan-Willem Grievink van FSIN groeien initiatieven als Hello Fresh, wijnvoordeel.nl, marleenkookt.nl en thuisbezorgd.nl nog steeds. "Het is geen hype. Foodbezorging aan huis is nog lang niet uitgegroeid. Tijdwinst kunnen realiseren is voor ons als consument heel belangrijk. We hebben er alleen maar meer geld voor over als we dan weer tien minuten korter in de keuken kunnen staan. Het eenvoudiger maken van ons leven, dat is ons geld waard."