Telegraaf neemt Hyves over

Aangepast

De Telegraaf Media Groep (TMG) heeft de sociaal-netwerksite Hyves gekocht. Dat maakte het bedrijf vanochtend bekend. Wat de groep, die ook eigenaar is van de Telegraaf, Relatieplanet.nl en GeenStijl.nl, voor de overname betaald heeft, is niet bekendgemaakt.

Met Hyves denkt TMG meer mensen online te kunnen bereiken. "Het afgelopen jaar zijn sociale media gemeengoed geworden en ze zullen de komende jaren steeds meer onderdeel worden van ons dagelijkse leven", vertelt Marc de Vries, CEO van Hyves.

"Onze missie 'Hyves verbindt Nederland', waarmee we voortbouwen op onze verankering in de Nederlandse samenleving, sluit naadloos aan bij de activiteiten van de TMG."

Samenwerking

TMG, dat met de overname een grotere gebruikersactiviteit en een hogere omzet wil genereren, wil vooral gebruik gaan maken van de verschillende online platforms.

"In de afgelopen jaren is al op verschillende fronten samenwerking geweest tussen Hyves en titels van TMG zoals de Hyves en Telesport-poule die met 250.000 deelnemers de grootste WK-poule ooit was", geeft Patrick Morley, COO van TMG, als voorbeeld.

Identiteit

Hyves is een netwerk met negen miljoen Nederlandse leden en trekt maandelijks een kleine acht miljoen unieke bezoekers aan. Aan het karakter en de identiteit van Hyves verandert niets, zo laat TMG weten.

Met de overname van Hyves bereikt het totale online netwerk van TMG straks zo'n 62 procent van alle Nederlanders.