Ook de oplage van De Telegraaf liep terug
NOS Nieuws

Opnieuw slechte cijfers voor TMG

De Telegraaf Media Groep, eigenaar van onder meer De Telegraaf en Metro, blijft lezers verliezen. Het afgelopen halfjaar daalden de abonnementsinkomsten met bijna 4 miljoen euro.

Ook verdient het bedrijf steeds minder aan adverteerders. De advertentie-inkomsten daalden met 13,4 miljoen euro. Dat is een daling van 15 procent.

Niet alleen in kranten wordt er minder geadverteerd, ook bij de radiozender Sky Radio van TMG krimpen de advertentie-inkomsten.

Bij puzzelboekjes en kleurboeken voor volwassenen die TMG verkoopt, stijgt juist de verkoop. Onderaan de streep blijft er voor TMG een verlies over van 2,9 miljoen euro.

Veranderende consument

Het uitgeverijconcern kampt al jaren met dalende omzetcijfers. Om de trend te keren wil het bedrijf meer inzetten op internet. De digitale merken van TMG, waaronder Relatieplanet.nl, worden onder één vlag samengebracht, zodat de verschillende merken kennis kunnen uitwisselen.

Bij TMG lopen verschillende reorganisaties. Vorige maand werd bekend dat de drukkerij in Alkmaar wordt gesloten.

Eerder vandaag werd officieel bekendgemaakt dat politiek commentator Paul Jansen de nieuwe hoofdredacteur wordt van De Telegraaf. Hij is de opvolger van Sjuul Paradijs, die in het voorjaar vertrok na een conflict over de reorganisaties.

Deel artikel:

Advertentie via Ster.nl