NOS Op 3
twitter/ andrewtavani

Stel: je bent een kantoormedewerker bij een reclamebedrijf en je bent in een melige bui. Wat doe je? Je plakt met post-its 'hi' op het raam van je kantoor. In het raam van het gebouw tegenover je verschijnt al gauw een 'sup' (what's up) als reactie.

Zo begon naar alle waarschijnlijkheid de post-it-oorlog in Canal Street, New York, vorige week.

In die straat staan twee grote gebouwen tegenover elkaar met veel reclamebedrijven. Na de 'hi' en de 'sup' ontstond een battle tussen de bedrijven die elkaar probeerden te overtreffen door het maken van de mooiste kunstwerken met post-its. Al gauw hingen de hele gebouwen vol.

Op Twitter werd de strijd omgedoopt tot de #postitwar. Toen het bedrijf 3M dat de briefjes maakt, ervan hoorde, stuurde het de reclamebedrijven koffertjes vol post-its en tips voor de mooiste kunstwerken.

Inmiddels doen ook kantoren in andere landen mee. Het is nog wachten op de eerste post-it--creatie in Nederland.

STER reclame