Een bovengemiddeld bedrijvige dag op de Facebookpagina van de Huishoudbeurs vandaag. Het begon met een oproepje voor jongeren om de beurs te verstoren, maar de huishoudbeurs werd al snel omgedoopt tot hip evenement, waar jonge festivalgangers allemaal op af zullen komen. Zogenaamd dan.

De feestbeesten verklaren de jacht op kaarten voor de 'House Houd Beurs' dus voor geopend. Ze hebben alleen nog wel een paar vragen:

Sommige lolbroeken hebben de huishoudbeurstoon wel heel goed te pakken. Alleen aan de profielfoto's is te zien dat dit waarschijnlijk niet de standaard beursbezoekers zijn:



En bij een grootschalig evenement als dit moet natuurlijk ook gewaarschuwd worden voor verboden middelen:


Inmiddels worden er al pre-parties, afterparties en feestbusreisjes georganiseerd. Of er Project-X toestanden komen? Beursmanager Nicole Mengerink denkt het niet. "Ik denk dat het een hype is die heel snel opkomt en ook weer weggaat."
De huishoudbeurs reageerde eerder al positief op Facebook. "Het werd steeds grappiger", zei de manager.

Maar hoe zit het met de vaste bezoekers? Kunnen die dit soort grapjes wel waarderen. "Ja hoor", zegt de beursmanager.
“We hebben een paar waarschuwingen gehad van mensen die ons erop wilden attenderen, maar ik heb niet het idee dat de bezoekers bang zijn dat hun feestje wordt verstoord. Op onze eigen Facebookpagina maken ze er nu zelf ook grapjes over.
Mochten er toch allemaal jongeren op de stoep klaarstaan straks, dan zal de beurs daar ook naar handelen
“Ze zijn hartstikke welkom. We hebben jaarlijks zo'n 250.000 bezoekers dus je moet wel met een enorme hoeveelheid komen om echt een statement te maken. Maar we houden het in de gaten. We laten niets aan toeval over.
En de feestgangers die er niet genoeg van kunnen krijgen, die kijken hier alvast naar uit:

Boodschappen in tien minuten: dat kost flitsbezorgers meer dan jou
Flitsbezorgdiensten doen er alles aan om je tot een eerste bestelling te verleiden. Ook al kost het ze meer dan het oplevert.
Terugkijken: jongeren in gesprek over klimaat met Shell, Milieudefensie en VVD
Live op YouTube konden jongeren vandaag hun vragen stellen aan klimaatbeleidsbepalers van Shell, Milieudefensie en de VVD.
De Klimaatpuzzel: jonge Nederlanders live in gesprek met grote klimaatspelers
In een week waarin het non-stop gaat over klimaatverandering, gaat NOSop3 live in gesprek met jongeren en mensen aan de klimaatknoppen.