Brand horecagelegenheid Rotterdam niet aangestoken

De brand van gisteravond in een restaurant-shishalounge in Rotterdam is niet aangestoken. Het vuur ontstond door een technisch mankement, blijkt uit onderzoek door de politie en specialistische brandonderzoekers.

De brandweer zegt dat andere oorzaken uitgesloten zijn. Kort nadat de brand was uitgebroken, zeiden getuigen dat iemand iets naar binnen had gegooid. Daarna was er een ontploffing. "Het hoe en waarom van de explosie moet nog duidelijk worden", aldus een brandweerwoordvoerder tegen RTV Rijnmond.

Onbewoonbaar

De brand begon in restaurant-shishalounge Comptoir. Het vuur was snel geblust, maar de schade is enorm.

Het restaurant is verwoest en twee bovengelegen appartementen zijn onbewoonbaar verklaard. Zes woningen moeten nog worden schoongemaakt. Ook op twee parkeerlagen is de schade groot. Zeker tien auto's raakten zwaar beschadigd.