Ray-Ban straks met Google Glass

Aangepast

Google Glass komt op termijn beschikbaar voor monturen van Ray-Ban en Oakley. Google is daarvoor een samenwerkingsverband aangegaan met Luxottica, het bedrijf achter de brillenmerken.

De deal is belangrijk voor Google, omdat het internetbedrijf geen ervaring heeft met de mode-industrie en het produceren en verkopen van brillen. De samenwerking met het Italiaanse Luxottica moet daar verandering in brengen. Beide bedrijven geven wel aan dat het nog even kan duren voordat Glass beschikbaar komt voor Ray-Ban en Oakley.

Het is de tweede overeenkomst die Google in korte tijd sluit met een modebedrijf. Vorige week werd bekend dat Google ook gaat samenwerken met Fossil voor Android Wear, Google's toekomstige besturingssysteem voor slimme horloges.

Glass

Google Glass is een bril met een klein schermpje in de bovenhoek en een camera. Via spraakcommando's kan de brildrager foto's of video's laten maken of zoekopdrachten uitvoeren. De resultaten, zoals navigatie-instructies, verschijnen in het scherm. Glass ligt nog niet in de winkel, maar is alleen beperkt beschikbaar voor Amerikaanse geïnteresseerden.

Tech-bedrijven richten zich steeds meer op zogenoemde wearables; gadgets die je op of om je lichaam draagt, zoals brillen, horloges en stappentellers. De bedrijven zijn zich er steeds meer van bewust dat ze moeten samenwerken met mode-experts om gadgets te kunnen maken die een breed publiek aanspreken.

STER Reclame